Wycena znaku towarowego/marki
Sprzedawca nie ustawił terminu odstąpienia.
Kancelaria "Podatki-Rachunkowość" Sp. z o.o.
Zegadłowicza 4a
43-300 Bielsko-Biała
NIP: 5471967201
Jacek Kamiński
E-mail: zarzad@podatki-rachunkowosc.pl
www.podatki-rachunkowosc.pl
Zegadłowicza 4a, 43-300 Bielsko-Biała
E-mail: zarzad@podatki-rachunkowosc.pl
Tel.: 790606607
Szacuje się, że aktywa niematerialne w zależności od branży i rynku stanowią nawet 50% wartości przedsiębiorstwa
Wiedza na temat wartości marki i znaku towarowego umożliwia zwiększenie efektywności zarządzania marketingowego i planowania strategicznego w całej firmie
Posiadamy odpowiednie kompetencje i wieloletnie doświadczenie w weryfikacji wartości aktywów niematerialnych i prawnych, dzięki czemu proponowane przez nas rozwiązania prowadzą do maksymalnego wykorzystania potencjału raportowanej marki, przekładającego się na wartość całego przedsiębiorstwa
Wyceniona wartość znaku towarowego – marki w ramach właściwych zmian własnościowych może być następnie umarzana
Wyceny wartości znaku towarowego (wyceny marki) dokonujemy najczęściej przy:
- sprzedaży znaku towarowego (marki)
- sprzedaży umów licencyjnych, np. odnoszących się do korzystania z określonych praw do znaku
- wniesienia znaku towarowego aportem (w tym wniesienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa posiadającej znak towarowy)
- optymalizacji bilansowo-podatkowej
- przekształceniach formy prawnej
- ustanawianiu zabezpieczeń majątkowych w procesie pozyskiwania finansowania
Typowe metody wyceny wykorzystywane przez nas do wyceny aktywów niematerialnych to:
a) metody kosztowe - określają wartość na podstawie poniesionych kosztów zaktualizowanych na obecny moment
b) metody przychodowe (premii cenowych) - analizują one wpływ marki na zwiększenie przychodów (efekt ilościowy - zwiększenie sprzedaży i efekt cenowy - zwiększenie ceny produktu) oraz zmniejszenie kosztów (np. niższe koszty dystrybucji)
c) metody opłat licencyjnych - opierają się na założeniu, że firma nie jest właścicielem marki lub innego aktywa niematerialnego i musi ponosić opłaty za prawa do korzystania z niego
Wybór konkretnych metod wyceny dostosowujemy na podstawie naszej wiedzy i doświadczenia do specyfiki każdej z firm
Ponadto w procesie przeprowadzania wyceny marki (wyceny znaku towarowego) zawsze stosujemy indywidualne podejście, uwzględniające zarówno specyfikę działalności samego przedsiębiorstwa, jak też cele, którym ma służyć wycena
Przy ustalaniu wartości marki (wartości znaku towarowego) kluczowe jest dla nas poznanie i zrozumienie najistotniejszych czynników wpływających na jej wartość - co umożliwiają nam m.in. spotkania z Zarządem przedsiębiorstwa
Wyniki wyceny przedstawiamy w formie raportu prezentującego również zastosowaną metodologię prac oraz przyjęte założenia
Nasze raporty z wycen są pisane w sposób logiczny, przejrzysty, a przede wszystkim zrozumiały. Co również istotne nasze wyceny i raporty z wycen są respektowane przez organy podatkowe oraz sądowe