Regulamin
Barter System
Regulamin platformy „Barter System”
Część I
Postanowienia Ogólne
§1
[Definicje]
Pojęcia wykorzystane w Regulaminie mają następujące znaczenie:
- Barter System – Barter System Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku-Białej, przy ulicy 1 Maja 45-47, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000029210;
- Barter System Administracja – Barter System Administracja spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku-Białej, przy ulicy ul. 1 Maja 45-47, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000326983;
- Barterowicz – Uczestnik Systemu Rozliczeniowego;
- Platforma – platforma handlowo-usługowa, prowadzona Barter System, dostępna w domenie platforma.bartersystem24.pl;
- BPLN lub punkt BPLN – jednostka w ramach Systemu Rozliczeniowego;
- Operator płatności – zewnętrzny podmiot, obsługujący płatności elektroniczne w ramach Platformy, inne niż w ramach Rozliczenia BPLN;
- Rejestracja – proces założenia Konta przez Dostawcę lub Nabywcę lub też przez Użytkownika działającego w ich imieniu;
- Rozliczenie BPLN – uregulowanie lub przyjęcie należności w ramach Systemu Rozliczeniowego;
- Użytkownik – osoba fizyczna korzystająca z Platformy w imieniu Dostawcy lub Nabywcy;
- Konto – zbiór funkcjonalności i danych dostępnych dla Dostawcy lub Nabywcy, za pomocą loginu (ciągu znaków) i hasła, za pośrednictwem którego korzystają oni z Platformy;
- Gość – osoba fizyczna lub prawna lub jednostka organizacyjna, która nie posiada Konta w ramach Platformy;
- Oferta – skierowana przez Dostawcę propozycja do skorzystania z usługi lub zakupu produktu;
- System Rozliczeniowy – oferowany przez Barter System Administracja system rozliczenia punktami BPLN, stanowiący odrębną usługę, nieujętą w niniejszym Regulaminie;
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Regulamin – niniejszy dokument;
- Konto Demonstracyjne – konto Dostawcy służące do zaprezentowania możliwości Platformy, w ramach określonych w Regulaminie;
- Koszyk – elektroniczny formularz udostępniony przez Barter System, za pomocą, którego Nabywca planuje lub dokonuje zakupu od Dostawcy;
- Dostawca - osoba fizyczna lub prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną, posiadająca Konto na Platformie, w zakresie w jakim korzysta z niego do oferowania produktów lub usług w ramach działalności gospodarczej;
- Nabywca – osoba fizyczna lub prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną, posiadająca Konto na Platformie, w zakresie w jakim korzysta z niego do nabywania produktów lub usług;
- Broker – osoba fizyczna lub prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną, posiadająca Konto na Platformie, w zakresie w jakim korzysta z niego jako strona umowy brokerskiej z Barter System Administracja;
- Przedstawiciel – osoba fizyczna lub prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną, posiadająca Konto na Platformie, w zakresie w jakim korzysta z niego jako strona umowy przedstawicielskiej z Barter System Administracja.
§2
[Zakres regulaminu]
Regulamin określa prawa i obowiązki Barter Systemu, Nabywców, Dostawców, Brokerów, Przedstawicieli, Gości i Użytkowników w ramach korzystania z Platformy.
§3
[Warunki techniczne]
Do poprawnego działania Platforma wymaga:
- Dostępu do Internetu;
- Korzystania z przeglądarki Opera, Safari, Chrome lub Firefox w najnowszej wersji;
- Zaakceptowania plików cookie związanych z jej obsługą.
§4
[Warunki korzystania]
Platforma jest dostępna dla:
- każdej pełnoletniej osoby fizycznej posiadającej pełną zdolność do czynności prawnych,
- osób prawnych,
- jednostek organizacyjnych posiadających zdolność prawną.
Utworzenie Konta wymaga przejścia procedury rejestracji.
§5
[Zakres usług Platformy]
Platforma umożliwia:
- Zawieranie transakcji pomiędzy Dostawcami i Nabywającymi;
- Wystawianie Ofert przez Dostawców;
- Przeprowadzanie płatności za pośrednictwem Operatora Płatności.
§6
[Ogólne obowiązki]
Każdy korzystając z Platformy jest zobowiązany do:
- Przestrzegania Regulaminu;
- Nieujawniania loginu i hasła do Konta osobom postronnym;
- Przestrzegania przepisów prawa;
- Nierozpowszechniania za pośrednictwem Platformy treści bezprawnych.
Część II
Nabywcy
§7
[Gość]
Goście w ramach Platformy mają wyłącznie dostęp do tych funkcjonalności, które nie wymagają Konta, w szczególności Goście mogą:
- przeglądać opublikowane Oferty;
- nabywać produkty lub usługi od Dostawców w ramach tzw. trybu „zakupy bez rejestracji”;
- płacić za nabyte produkty lub usługi za pośrednictwem Operatora płatności.
Postanowienia Regulaminu odnoszące się do Nabywcy stosują się również odpowiednio do Gościa.
§8
[Rejestracja i Weryfikacja Nabywcy]
Założenie Konta wymaga podania danych określonych w formularzu rejestracyjnym oraz dokonania potwierdzenia poprzez kliknięcie linku aktywacyjnego, przesłanego na adres e-mail podany w formularzu rejestracyjnym.
§9
[Zakres użyteczności Kont]
W ramach Konta Nabywca może:
- przeglądać Oferty;
- nabywać produkty lub usługi;
- dokonać zapłaty za nabyte produkty lub usługi w ramach form udostępnionych przez Dostawcę wystawiającego Ofertę;
- kierować zapytania do Ofert;
- prowadzić komunikację z Barter System oraz Dostawcami, od których nabył produkty lub usługi w ramach Oferty;
- przeglądać historię własnych transakcji w ramach Platformy.
Dostęp do funkcjonalności Konta wymaga zalogowania – weryfikacji tożsamości poprzez podanie loginu i hasła.
Część III
Dostawcy
§10
[Warunki korzystania z Platformy na prawach Dostawcy]
Na prawach Dostawcy z Platformy mogą korzystać wyłącznie przedsiębiorcy, którzy założą Konto jako Dostawcy lub w drodze uzgodnień z Barter System odblokują w Koncie Nabywcy funkcjonalności Dostawcy.
Działalność gospodarcza Dostawcy musi być zarejestrowana w państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie-stronie Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub państwie-stronie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu.
§11
[Rejestracja i Weryfikacja Dostawcy]
Założenie Konta Dostawcy wymaga podania danych określonych w formularzu rejestracyjnym oraz dokonania potwierdzenia poprzez kliknięcie linku aktywacyjnego, przesłanego na adres e-mail podany w formularzu rejestracyjnym.
Na etapie założenia Konta Dostawcy lub odblokowania funkcjonalności Dostawcy na już istniejącym Koncie, Barter System może przeprowadzić dodatkową weryfikację Dostawcy lub Użytkownika. W szczególności weryfikacja może polegać na:
- przesłaniu pełnomocnictwa do reprezentowania Dostawcy;
- przekazaniu dokumentów rejestrowych;
- sprawdzeniu publicznie dostępnych rejestrów lub baz danych np. CEIDG, KRS, REGON itp.;
- wykonaniu przelewu weryfikacyjnego;
- obciążeniu karty płatniczej.
Barter System przeprowadza weryfikację z użyciem jednej lub większej ilości metod.
Do czasu zakończenia weryfikacji Barter System może ograniczyć funkcjonalność Konta Dostawcy do tych, które są dla Nabywców lub wstrzymać utworzenie Konta.
W przypadku negatywnej weryfikacji Barter System odpowiednio:
- uniemożliwia utworzenie Konta; lub
- nie odblokowuje funkcjonalności Dostawcy.
§12
[Konto Dostawcy]
O ile Regulamin nie stanowi inaczej, postanowienia dotyczące Nabywcy stosuje się odpowiednio do Dostawcy.
Dostawca w ramach swojego Konta może:
- korzystać z wszystkich funkcjonalności oferowanych Nabywcy;
- zarządzać swoimi Ofertami, w szczególności dodawać, usuwać i modyfikować;
- zawierać transakcje z Nabywcami na warunkach określonych przez siebie w Ofertach i Regulaminie;
- przyjmować zapytania od Nabywców;
- komunikować się z Barter Systemem;
- komunikować się z Nabywcami, którzy nabyli produkty lub usługi w ramach Oferty;
- przyjąć zapłatę za sprzedane produkty lub usługi za pośrednictwem Operatora płatności;
- modyfikować dane swoje lub Użytkownika, w ramach Konta.
§13
[Profil Dostawcy]
Dla każdego Dostawcy Barter System prowadzi Profil – specjalną podstronę, na której prezentowane są:
- Aktualnie dostępne Oferty danego Dostawcy;
- Dane rejestrowe i kontaktowe;
- Logo lub inne materiały graficzne;
- Zasady przetwarzania danych osobowych;
- Ogólne warunki zwrotów, odstąpienia i reklamacji.
§14
[Obowiązki Dostawcy]
1. Dostawca zobowiązuje się do:
- Przestrzegania obowiązującego prawa zarówno w obrocie z przedsiębiorcami jak i Konsumentami;
- Niezwłocznej aktualizacji swoich danych podanych w ramach Konta;
- Niezwłocznej aktualizacji Oferty, nie później niż dwa dni robocze po powzięciu informacji o konieczności jej wprowadzenia;
- Odpowiadania na komunikację z Nabywcą, który nabył od niego produkt lub usługę;
- Odpowiadania na komunikację i żądania Barter Systemu, w tym dostarczanie dokumentów i wyjaśnień;
- Prowadzenia działalności na Platformie z zachowaniem należytej staranności;
- Rozpatrzenia reklamacji Nabywcy w ciągu 30 dni od jej złożenia.
§15
[Podstawowe elementy Oferty]
Oferta może mieć status:
- roboczy – została utworzona przez Dostawcę, ale nie jest publicznie dostępna na Platformie;
- opublikowana – jest publicznie dostępna dla każdego potencjalnego Nabywcy i umożliwia zawarcie umowy z Dostawcą.
Zmianę statusu dokonuje Dostawca.
Dostawca może opublikować Ofertę w jednym z dwóch trybów:
- sprzedaży lub dostawy natychmiastowej (tzw. „na klik”) – w jej ramach dowolny Nabywca może zawrzeć transakcję z Dostawcą za pośrednictwem Platformy;
- na zapytanie – stanowiącej wyłącznie informację o oferowanym produkcie lub usłudze, wyłącznie w przypadku, w którym Dostawca nie jest w stanie ustalić końcowej ceny za produkt lub usługę.
Oferta nie może być jednocześnie w trybie „na zapytanie” i „na klik”.
Oferta „na zapytanie” może zostać umieszczona wyłącznie przez Barterowicza, po spełnieniu warunków opisanych w Części IV.
§16
[Wymagania dla treści Oferty]
Dostawca musi umieścić w Ofercie przynajmniej następujące elementy:
- Cenę brutto – końcową kwotę, zawierającą wszystkie opłaty, podatki itp. będącą:
- ceną jednostkową np. stawka godzinowa, stawka za metr powierzchni itp. – w przypadku usługi, albo
- za ilość (np. litr, gram) bądź jedną sztukę – w przypadku produktu;
Wyraźne oznaczenie produktu jako:
- nowy, albo
- po zwrocie, albo
- używany;
Określenie terminu i warunków zwrotów, w tym odstąpienia od umowy lub ich ograniczenia – o ile występują;
złożenia reklamacji, w tym co podania najmniej adresu e-mail do złożenia reklamacji;
Informacje o planowanym czasie jej dostarczenia lub wykonania;
Sposób i koszt dostawy;
Sposób ustalenia miejsca i czasu realizacji – w przypadku usługi;
Wyczerpujący i zgodny z stanem faktycznym opis;
Maksymalną ilość lub liczbę oferowanego produktu lub usługi;
Dane kontaktowe Dostawcy lub osoby przez niego wyznaczonej do opieki nad Ofertą;
Przypisanie do co najmniej do jednej z kategorii z listy dostępnych;
Wszystkie inne wymagane przez prawo informacje;
Jeśli produkt nie może zostać nabyty przez osobę niepełnoletnią – wyraźne oznaczenie tego faktu;
Wszelkie inne ważne dla potencjalnego nabywcy informacje, w szczególności takie jak:
- udzielane gwarancje lub ich brak,
- dokonane naprawy,
- deklarowany czas oczekiwania na wysyłkę,
- uszkodzenie produktu lub jego opakowania,
- dołączenie instrukcji w języku polskim lub jej brak,
- termin trwałości,
- termin przydatności do spożycia,
- ograniczenia rękojmi.
§17
[Ograniczenia Oferty]
W ramach Ofert Dostawcę obowiązują następujące zasady:
Oferta sprzedaży „na klik” nie może dotyczyć:
- produktów lub usług, dla których wymagana jest forma prawna pod rygorem nieważności np. forma aktu notarialnego (m.in. nieruchomości);
- samochodów, łodzi, jachtów, motocykli;
- produktów, które prawo zabrania sprzedawać osobom niepełnoletnim np. alkohol, wyroby tytoniowe.
Każda Oferta, zarówno w części (np. jako gratis) jak i w całości, nie może dotyczyć produktów lub usług:
- zabronionych przez prawo lub z nim sprzecznych;
- co do których Dostawca nie posiada odpowiednich praw (np. prawa autorskie majątkowe, uprawnienia, zezwolenia lub koncesje);
- narkotyków, substancji odurzających lub psychotropowych;
- co do których istnieją roszczenia osób trzecich;
- za które nie zostały uiszczone wszystkie należności podatkowe lub celne;
- które są objęte zastawem, zastawem rejestrowym lub hipoteką;
- nie zostały dopuszczone do obrotu lub nie spełniają warunków dopuszczenia do obrotu np. certyfikatów, zezwoleń itp.;
- którymi obrót jest prawnie zabroniony np. organy;
- leków lub wyrobów medycznych wydawanych z przepisu lekarza lub innego uprawnionego zawodu;
- których nabywca musi posiadać odpowiednie zezwolenia, uprawnienia lub dopuszczenia np. pozwolenie na posiadanie broni;
- zostały pozyskane lub wytworzone z naruszeniem prawa polskiego, unijnego lub wiążącego Rzeczpospolitą Polską prawa międzynarodowego;
- których Dostawca nie posiada lub nie jest w stanie wykonać;
- oznaczonych znakami towarowymi co do których Dostawca nie jest uprawniony do korzystania z nich;
- podrabiających inny produkt.
Każda Oferta nie może:
- zawierać treści sprzecznych z prawem lub wprost przez nie zabronionych;
- wprowadzać Nabywców w błąd zarówno poprzez treść jak i sposób jej prezentacji;
- zawierać treści do których Dostawca nie posiada praw lub uprawnień;
- zachęcać do zawarcia transakcji poza Platformą;
- zachęcać do skorzystania z usług podmiotów konkurencyjnych względem Platformy lub Barter Systemu;
- powielać innych aktualnie opublikowanych Ofert Dostawcy – Dostawca w danym czasie mieć tylko jedną Ofertę danego produktu lub usługi o statusie „opublikowana”;
- zawierać odnośników (linków, adresów URL) do treści umieszczonych poza Platformą.
§18
[Usunięcie Oferty]
Barter System może usunąć Ofertę, która narusza postanowienia Regulaminu, bez wcześniejszego wezwania Dostawcy do jej poprawienia.
§19
[Przyjęcie płatności lub rozliczenia przez Dostawcę]
Przyjęcie zapłaty przez Dostawcę od Nabywcy odbywa się:
- W ramach płatności on-line – na warunkach ustalonych przez Operatora Płatności i zaakceptowanych przez Dostawcę w ramach osobnego dokumentu;
- W ramach rozliczenia BPLN – na warunkach ustalonych pomiędzy Barter System Administracja a Dostawcą wyłącznie, gdy Dostawca spełnił wymagania określone w Części IV;
- W pozostałych przypadkach – według ustaleń pomiędzy Dostawcą a Nabywcą, o ile nie naruszają one Regulaminu.
§20
[Plasowanie]
Opublikowane na Platformie Oferty są wyświetlane Nabywcom według poniższych zasad.
W przypadku przeglądania Ofert w ramach danej kategorii:
- na najwyższych miejscach wyświetlane są Oferty promowane przez Dostawcę wystawiającego Ofertę, ułożone według kolejności alfabetycznej;
- po Ofertach promowanych wyświetlane są Oferty Barterowiczów w ramach których możliwa jest rozliczenie BPLN, ułożone według wartości procentowej płatności BPLN, ułożone od najwyższej do najniższej wartości procentowej (od 100% do 30%);
- na dalszych miejscach wyświetlane są wszystkie pozostałe Oferty ułożone alfabetycznie.
W przypadku przeglądania Ofert w ramach wyników wyszukiwania:
- na najwyższych miejscach wyświetlane są Oferty promowane przez Dostawcę wystawiającego Ofertę, ułożone według dopasowania do wyników wyszukiwania;
- po Ofertach promowanych wyświetlane są Oferty Barterowiczów w ramach których możliwa jest rozliczenie BPLN, ułożone według wartości procentowej rozliczenia BPLN, ułożone:
- od najwyższej do najniższej wartości procentowej (od 100% do 30%),
- następnie według dopasowania do wyników wyszukiwania;
- na dalszych miejscach wyświetlane są wszystkie pozostałe Oferty ułożone według dopasowania do wyników wyszukiwania.
Warunki handlowe promowania Ofert określa odrębny dokument.
§21
[Prowizje i opłaty]
Korzystanie z Platformy jest darmowe dla wszystkich Nabywców.
Dostawcy ponoszą:
- opłaty za korzystanie z Platformy;
- prowizje od ceny sprzedaży oraz kosztów dostawy.
Szczegółowe zasady opłat i prowizji określa Załącznik nr 1. Opłaty i prowizje określone w tym załączniku są kwotami netto i zostaną powiększone o należny podatek od towarów i usług (VAT).
Barter System nie pobiera prowizji od tej części transakcji, która została uregulowana za pomocą rozliczenia BPLN. Prowizję od tej części pobiera Barter System Administracja zgodnie z umową zawartą z Dostawcą. Barter System przekazuje w tym celu odpowiednie informacje do Barter System Administracja. Postanowienia tego nie stosuje się do transakcji, w ramach których strony już po jej zawarciu zdecydowały się na rozliczenie BPLN np. na podstawie późniejszych ustaleń zamieniły „płatność przy odbiorze” na „rozliczenie BPLN”.
Prowizje i opłaty są rozliczane na zakończenie każdego cyklu rozliczeniowego i uiszczanie przez Dostawcę na rzecz Barter System, na podstawie zestawienia udostępnionego przez Barter System w ramach Konta. W ciągu trzech dni po zakończeniu cyklu rozliczeniowego Barter System przekazuje fakturę drogą mailową, na adres podany przez Dostawcę w ustawieniach konta.
W każdym miesiącu kalendarzowym występują dwa cykle rozliczeniowe:
- pierwszy – od 1 do 15 dnia miesiąca;
- drugi – od 16 do ostatniego dnia miesiąca.
Dostawca ma prawo do skorygowania rozliczenia o prowizję od transakcji od których odstąpiono o ile spełnione zostały wszystkie następujące warunki:
- Oferta zawierała wymagane przez prawo informacje dotyczące możliwości odstąpienia;
- odstąpienie zostało złożone w terminach określonych w Ofercie lub przepisach prawa;
- Dostawca wypłacił Nabywcy wszystkie należności, w tym zwrot kosztów dostawy, jeśli był należny, w terminie określonym przez przepisy prawa;
Dostawca przekazał do Barter System, nie później niż do zakończenia następnego miesiąca kalendarzowego po doręczeniu do niego odstępowanego produktu, udokumentowanie odstąpienia oraz zwrotu należności na rzecz nabywcy.
Za transakcje, w ramach których zwrócono należność:
- z tytułu gwarancji;
- rękojmi;
- w ramach odstąpienia w terminie określonym w art. 29 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta;
- prowizja nie podlega skorygowaniu.
§22
[Dostęp do danych]
Barter System zapewnia Dostawcom dostęp do danych osobowych związanych z transakcją przez okres sześciu miesięcy od jej zawarcia.
W ramach danych osobowych Barter System umożliwia dostęp do danych podanych w ramach złożonego zamówienia i nie prowadzi ich aktualizacji – np. jeśli Nabywca w ramach konta zmieni adres dostaw.
Barter System może zaoferować eksport danych po uzgodnieniu z Dostawcą.
§23
[Ograniczenie lub zawieszenie usług]
Barter System może ograniczyć lub zawiesić Dostawcy dostęp do Platformy w przypadku, gdy narusza on postanowienia Regulaminu np. nie reguluje płatności na rzecz Barter System, nie stosuje się do wytycznych co do treści Oferty itp.
Ograniczenie może w szczególności polegać na:
- uniemożliwieniu publikacji Ofert w wybranych kategoriach lub na wybrane rodzaje produktów lub usług;
- nałożeniu górnego limitu jednocześnie opublikowanych Ofert;
- usunięciu wybranej Oferty;
- nałożeniu górnego limitu na liczbę produktów dostępnych w ramach jednej Oferty;
- uniemożliwieniu promowania Ofert;
- wykluczeniu korzystania z danego sposobu płatności w Ofertach Dostawcy;
opublikowaniu Oferty wyłącznie po jej zatwierdzeniu przez Barter System.
Zawieszenie polega na wstrzymaniu świadczenia usług na rzecz Dostawcy – w okresie zawieszenia:
- wszystkie opublikowane Oferty stają się niewidoczne dla Nabywców – Dostawca nie może sprzedawać towarów lub usług;
Dostawca nie ma możliwości korzystania z funkcji Konta innych niż dostęp do jego zawartości, w tym historii transakcji, ale bez możliwości zmiany danych, treści Ofert, publikowania Ofert itp.
Barter System przekazuje Dostawcy informację o powodach nałożenia ograniczenia lub zawieszenia w formacie pdf na adres e-mail podany w ustawieniach Konta nie później niż z chwilą, gdy ograniczenie staje się skuteczne.
Powyższe środki każdorazowo są wprowadzone na określony czas, nie dłuższy niż 3 miesiące.
§24
[Zakończenie świadczenia usług]
Barter System może zakończyć świadczenie usług na rzecz Dostawcy w przypadku, gdy narusza on postanowienia Regulaminu.
Barter System przekazuje Dostawcy informację o powodach zakończenia świadczenia usług w formacie pdf na adres e-mail podany w ustawieniach Konta, w terminie co najmniej 30 dni przed zakończeniem świadczenia usług.
Termin z powyższego punktu nie ma zastosowania, gdy zakończenie świadczenia usług:
- wynika z obowiązku prawnego;
- wynika z nadrzędnego powodu, który wynika z prawa polskiego;
- ma miejsce po wielokrotnym naruszeniu Regulaminu.
§25
[Licencja na materiały Barter System]
Barter System wyraża na rzecz Dostawcy zgodę na korzystanie z materiałów graficznych Barter System do celów:
- informowania o korzystaniu z Platformy;
- promocji Platformy.
Materiały objęte powyższą zgodą znajdują się pod adresem www.bartersystem24.pl/materialy
Barter System nie pobiera opłat za korzystanie z powyższych materiałów.
§26
[Zasady publikacji materiałów na Platformie]
Dostawca umieszcza materiały (grafiki, teksty, zdjęcia, znaki towarowe itp.) wyłącznie, gdy posiada do nich odpowiednie uprawnienia, w szczególności autorskie prawa majątkowe lub licencję.
W przypadku utraty praw lub uprawnień do materiałów Dostawca usuwa je niezwłocznie z Platformy.
W przypadku wysunięcia roszczeń przez osoby trzecie co do materiałów umieszczony na Platformie przez Dostawcę ten zobowiązuje się do niezwłocznego podjęcia wszelkich działań, w szczególności:
- pokrycia roszczeń tychże osób;
- wstąpienia do ewentualnego postępowania sądowego lub innego toczącego się postępowania;
- pokrycia uzasadnionych kosztów poniesionych przez Barter System.
§27
[Licencja na materiały od Dostawcy]
Dostawca wyraża zgodę na korzystanie przez Barter System z grafik, tekstów, znaków towarowych lub innych materiałów umieszczonych przez Dostawca na Platformie w ramach Oferty lub Profilu, na zasadach opisanych w niniejszym paragrafie.
Korzystanie przez Barter System z materiałów na zasadach określonych w tym paragrafie jest wolne od opłat.
Prawo Barter System do korzystania z materiałów obejmuje następujące pola eksploatacji:
- wytwarzania jakąkolwiek techniką egzemplarzy, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- wyświetlania, publikowania i rozpowszechniania w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, w tym w szczególności w sieci Internet;
- wykorzystania w celach reklamy, marketingu lub promocji Platformy, w jakiejkolwiek postaci i medium, w tym w prasie drukowanej i w sieci Internet, w postaci banerów reklamowych, spotu audio i video, plakatów itp.
Barter System może korzystać z materiałów wyłącznie do celów promocji lub marketingu Platformy lub Dostawcy.
§28
[Konto Demonstracyjne]
Konto Demonstracyjne umożliwia sprawdzenie i praktyczne przetestowanie funkcjonalności udostępnionych na Platformie dla Dostawców.
Konto Demonstracyjne nie umożliwia:
- korzystania z funkcjonalności Dostępnych dla Barterowiczów;
- zawierania transakcji.
Część IV
Barterowicze
§29
[Ogólne zasady dla Barterowiczów]
Dostawcy będący Barterowiczami, oprócz standardowych warunków i funkcjonalności mogą również korzystać z Platformy na zasadach określonych w Części IV.
Dostawca korzysta z warunków i funkcjonalności przeznaczonych dla Barterowicza wyłącznie, jeśli zgłosił swoje Konto do Barter System jako konto Barterowicza a Barter System Administracja potwierdziła fakt bycia przez Dostawcę uczestnikiem Systemu Rozliczeniowego.
Z chwilą, gdy Dostawca przestaje być uczestnikiem Systemu Rozliczeniowego traci uprawnienia do korzystania z warunków i funkcjonalności określonych w Części IV.
§30
[Konto Barterowicza]
Jeśli Dostawca jest Barterowiczem w ramach swojego Konta posiada również dostęp do następujących funkcjonalności:
- Określenie, w ramach Oferty, poziomu rozliczenia BPLN za oferowane produkty lub usługi na poziomie 30%, 50%, 70% lub 100% ceny brutto (z VAT);
- Przyjęcie lub dokonanie rozliczenia BPLN za pośrednictwem Systemu Rozliczeniowego;
- Rozliczenie należności na rzecz Barter System Administracja;
- Publikację Ofert „na zapytanie”;
- Publikację w swoim Profilu zapotrzebowań – poszukiwanych produktów lub usług.
§31
[Oferta Barterowicza]
Jeśli Dostawca będący Barterowiczem dodaje Ofertę „na klik” może ona obejmować samochody, łodzie, jachty i motocykle.
Część V
Transakcje i obsługa
§32
[Koszyk]
Nabywca, w procesie zawierania transakcji z Dostawcą, dodaje produkty do Koszyka.
W ramach Koszyka Nabywca może umieszczać i dodawać produkty lub usługi. Ich dodanie nie stanowi zawarcia transakcji.
W Koszyku Nabywca może każdorazowo umieszczać produkty lub usługi od różnych Dostawców.
§33
[Zawarcie umowy]
Zawarcie umowy (transakcji) pomiędzy Nabywcą a Dostawcą, który opublikował Ofertę, następuje z chwilą naciśnięcia guzika „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
W przypadku gdy w Koszyku znajdują się produkty lub usługi od różnych Dostawców naciśnięcie guzika zawiera umowę z każdym z nich.
Barter System oraz Barter Administracja nie są stroną umowy zawartej pomiędzy Nabywcą a Dostawcą.
§34
[Płatności i rozliczenia na platformie]
Płatności i rozliczenia za produkty lub usługi nabyte za pośrednictwem Platformy mogą zostać dokonane w następujący sposób:
- za pośrednictwem Operatora płatności – w ramach sposobów, przez niego udostępnianych;
- za pobraniem – płatność przy dostarczeniu produktu lub wykonaniu usługi;
- za pomocą BPLN – dla Dostawców, będących Barterowiczami.
Dostawca nie może ustalić jako dostępnej formy płatności innej niż określone w Regulaminie.
Dopuszczalne jest łączenie rozliczenia BPLN z innymi formami uregulowania należności, nie więcej niż jedną, w ramach jednej transakcji.
Zabronione jest łączenie płatności za pobraniem z płatnością za pośrednictwem Operatora płatności.
Każdy Nabywca może w ramach swojego Konta dodać do niego kartę płatniczą lub kredytową. Poprzez dodanie karty płatniczej lub kredytowej Nabywca autoryzuje u Operatora Płatności obciążenie tejże karty dla płatności dokonywanych w ramach Platformy.
§35
[Reklamacja]
Nabywca ma prawo składać reklamacje w sprawach dotyczących korzystania z Platformy, w tym zachowania Dostawcy.
Reklamacje należy składać drogą elektroniczną za pomocą formularza dostępnego pod adresem https://platforma.bartersystem24.pl/reklamacje lub listownie, na adres Barter Systemu podany w §1.
Nabywca powinien sprecyzować zakres swojej reklamacji. Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko Nabywcy;
- login, a w przypadku Gościa adres e-mail użyty w ramach transakcji;
- szczegółowy opis zdarzenia będącego przyczyną reklamacji;
- wskazać kontakt na jaki ma wpłynąć odpowiedź na reklamację.
Reklamacje są rozpatrywane niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia ich doręczenia, w sposób wyżej podany. W przypadku reklamacji niezawierających elementów wskazanych w tym paragrafie termin ten biegnie od dnia ich uzupełnienia przez składającego reklamację.
Nabywca otrzymuje informację o sposobie załatwienia reklamacji na wskazany kontakt.
Reklamację dotyczącą produktu lub usługi Nabywca kieruje do Dostawcy, na warunkach określonych przez Dostawcę.
Część VI
Broker i Przedstawiciel
§36
[Broker i Przedstawiciel]
O ile w Regulaminie nie wskazano inaczej do Przedstawicieli i Brokerów stosuje się odpowiednio postanowienia odnoszące się do Nabywców, Dostawców i Barterowiczów.
Konto uzyskuje lub traci dostęp do funkcjonalności Brokera lub Przedstawiciela wyłącznie po potwierdzeniu ich statusu przez Barter System Administracja.
§37
[Konta Brokera i Przedstawiciela]
Konto Brokera lub Przedstawiciela wymaga działającego Konta Dostawcy będącego Barterowiczem, zgodnie z częścią IV.
W ramach Konta Broker lub Przedstawiciel mają dostęp do:
- zestawień transakcji Barterowiczów, którymi się opiekują;
- narzędzia do zarządzania relacjami z Barterowiczami;
- narzędzi umożliwiających zaproszenie i tworzenie Kont nowych Dostawców.
Część VII
Pozostałe postanowienia
§38
[Komunikacja]
Wszelkie komunikaty, o których mowa w niniejszym Regulaminie oraz korespondencja będą przekazywane Nabywcom w drodze elektronicznej, na adres poczty elektronicznej podany w ustawieniach Konta, domyślnie jest to adres podany podczas rejestracji.
Wszelka komunikacja, której adresatem na podstawie niniejszego Regulaminu jest Barter System powinna być kierowana na adres poczty elektronicznej marketplace@bsp24.pl lub gdy niezbędna jest forma pisemna, na adres korespondencyjny Barter System podany w §1.
§39
[Rozwiązanie Umowy]
Nabywca może rozwiązać niniejszy Regulamin poprzez przesłanie drogą mailową oświadczenia na adres marketplace@bsp24.pl, z zachowaniem 15 dniowego okresu wypowiedzenia.
Dostawca może rozwiązać niniejszy Regulamin poprzez przesłanie drogą mailową oświadczenia na adres marketplace@bsp24.pl, z zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec cyklu rozliczeniowego.
§40
[Zmiany Regulaminu]
Barter System zastrzega sobie możliwość dokonania zmiany Regulaminu w całości lub w części. O zmianach i o terminie ich wejścia w życie Barter System poinformuje wszystkich posiadających Konta z wyprzedzeniem co najmniej 15 dni, przesyłając stosowną informację wraz ze zmienionym Regulaminem na adres poczty elektronicznej podany w ustawieniach Konta, domyślnie jest to adres podany przy rejestracji.
Po otrzymaniu informacji o zmianie Regulaminu posiadacz Konta może sprzeciwić się zmianom. W takim wypadku z dniem, wejścia w życie zmian Regulaminu umowa ulega rozwiązaniu a Konto dezaktywacji.
Jeśli posiadacz Konta nie wyraził sprzeciwu zmiana Regulaminu wchodzi w życie z dniem określonym w powiadomieniu od Barter System.
§41
[Załączniki]
Opłaty i prowizje.